Nikon Imaging | Evropa | Slovenija

18-10-2018

Nikonov ambasador David Yarrow fotografira živali in ljudi, ki živijo v Keniji

Nova serija fotografij primerja dve zelo različni plati te neverjetne afriške države

Amsterdam, Nizozemska, 18. oktober 2018 – Nov fotografski projekt Nikonovega ambasadorja in umetniškega fotografa Davida Yarrowa prikazuje dve različni plati Kenije – od velikih slonov v parku Amboseli do kulture tolp v hrupnem glavnem mestu Nairobi.

S fotoaparatom Nikon D850 in naborom objektivov s fiksno goriščno razdaljo NIKKOR se je David odločil, da primerja te slikovite elemente Vzhodne Afrike – od slonov v nacionalnem parku Amboseli do previdno režiranih slik lokalnih gangsterjev iz Dandore v Nairobiju, kjer je eno največjih odlagališč odpadkov na svetu.

The Walk of Life – Nikon D850 | 1/1600 s | f/5 | 400 mm | ISO 160 | AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR II

Colossus – Nikon D850 | 1/1250 s | f/8 | 200 mm | ISO 200 | AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II

Veliki afriški sloni – nacionalni park Amboseli

Prostrane savane nacionalnega parka Amboseli so dom množici divjih živali, med njimi so najbolj opazne prosto živeče črede afriških divjih slonov. Park gosti nekaj največjih slonov na svetu – velikih afriških slonov. Njihovi okli segajo vse do tal. Ti ogromni sesalci imajo »pravico poti« v rezervatu in so zaščiteni ter jih ljudje ne smejo motiti. David je pred začetkom projekta park večkrat obiskal. Veličastnost teh čudovitih živali Kenije je želel fotografirati s tal in se jim približati bolj, kot se jim je kateri koli fotograf do zdaj.

David Yarrow je povedal: »Amboseli je moj najljubši prostor na svetu za fotografiranje teh neverjetnih živali. Je surov in elementaren, je amfiteater in dom več kot 2000 slonov ter popoln kraj za fotografiranje velikega afriškega slona v naravnem okolju. Ko enkrat srečaš tako velikega slona, veš, da v svoji karieri ne boš nikoli več videl česa podobnega. Pri njih so me vedno navduševale moč, velikost in tista inteligenca, podobna človeški, ki sije iz njihovih oči.«

Kot del tega projekta je David sledil Timu, enemu največjih velikih afriških slonov v parku. Ker je v preteklosti že fotografiral tako velike slone, je uporabil fotoaparat Nikon D850 ter objektiva AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR in AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II, da je ta bitja prikazal od blizu, z objektivom AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED pa je ostrino pokrajine na sliki, kjer čreda slonov odhaja v daljavo, poudaril od roba do roba. 

Ulično življenje v Dandori v Nairobiju

Za drugi del tega potovanja je David potoval v Dandoro, vzhodno predmestje Nairobija, ki je verjetno najbolj znano po velikem odlagališču odpadkov, ki se razteza na več kot 3000 arih. To je za Davida predstavljalo drugačno tematiko, a nič manj divjo od nacionalnega parka Amboseli – hrupno, urbano mesto, kjer soobstajata kultura tolp in okoljska problematika.

David komentira: »Dandora, predmestje Nairobija, je pravo nasprotje parka Amboseli, vendar enako zahtevno in zanimivo za fotografiranje. Odlagališče odpadkov je bilo nekaj najhujšega, kar sem kdaj videl, in polno kemičnih odpadkov. Kultura tolp na tem območju je še vedno prisotna, zato je fotografiranje lahko nevarno. Pristopiti sem moral zelo previdno.«

Kot v parku Amboseli je David želel fotografirati prizor, ki nima z zahodnim svetom nič skupnega. David se je s člani lokalne tolpe, ki so se s fotografiranjem strinjali, povezal že prej. Postavil jih je v kontrast z okolico – oblečeni v črne obleke so bili popolno nasprotje z odlagališčem odpadkov v ozadju. 

The Debt Collector – Nikon D850 | 1/200 s | f/3,5 | 35 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

Dandora – Nikon D850 | 1/2000 s | f/10 | 105 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED


Davidove slike s primerjavo režiranih portretov najbolj naravnih motivov prikazujejo, kako je mogoče uporabiti različne tehnike za zajem kohezivne in mogočne serije: “»Pri fotografiji divjih živali moraš zagotoviti, da si v popolnem položaju, da zajameš ta verodostojni in čustveni posnetek, vendar nimaš nadzora. Če žival ne dovoli, da jo fotografiraš, ne moreš narediti nič. Pri režiranem fotografiranju lahko slediš linearni poti, od zamisli do uresničitve. To je resnični preskus tvojih fotografskih sposobnosti, da spoznaš, ali ti bo tisti popolni trenutek uspelo fotografirati tako, kot si načrtoval. Oba sloga sta mi zelo pomembna, kot sta bili pomembni profiliranje teh dveh zelo različnih območij Kenije ter povezovanje ljudi in divjih živali, ki tu prebivajo.«

Na potovanju je David uporabljal fotoaparat Nikon D850 in objektive AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, AF-S NIKKOR 35mm f/1.4GAF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II in AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR.

Celotno zgodbo lahko preberete tukaj

Program Nikonovi ambasadorji za Evropo

Program Nikonovi ambasadorji za Evropo vključuje talentirane in vplivne vizualne umetnike, ki za predstavitev našega obdobja uporabljajo najnovejše tehnologije v panogi in poznavanje družbenih trendov. Nikon je Davida izzval, da na podlagi svoje globalne prepoznavnosti kot umetniški fotograf uresniči svoj sanjski fotografski projekt.

Če želite več informacij o Davidovem projektu, obiščite njegovo stran Posebni projekt.

Oprema

Med fotografiranjem za ta projekt je David uporabljal naslednjo opremo:

• Nikon D850
• AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
• AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G    
• AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II    
• AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR

O Davidu

David Yarrow je bil rojen v Glasgowu na Škotskem leta 1966. S fotografijo se je začel ukvarjati že v mladosti, pri dvajsetih letih pa se je znašel v vlogi fotografa za The Times na igrišču svetovnega prvenstva v nogometu v Mexico Cityju. Takrat je David posnel znamenito fotografijo Diega Maradone, ki v rokah drži pokal svetovnega prvenstva. Nato so ga povabili, da fotografira olimpijske igre in številne druge športne dogodke. Šele več let pozneje je odkril, da se njegovo območje udobja skriva v dokumentiranju naravnega sveta, kjer si je z evokativno in poglobljeno fotografijo življenja na Zemlji pridobil naraščajoče število sledilcev med zbiratelji umetnin. Leta 2018 se je David uveljavil kot eden najbolje prodajanih umetniških fotografov na svetu.

Avtorske pravice za vse slike pripadajo Davidu Yarrowu.