Nikon Imaging | Evropa | Slovenija

Nasvet strokovnjaka: Moj najljubši objektiv NIKKOR

Moj najljubši objektiv NIKKOR
Zakaj imam najraje objektiv AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR

Članek in fotografije je prispeval Vincent Versace.

 

»Imamo umetnost, da ne bi umrli od resnice.«

– Friedrich Nietzsche

© Vincent Versace

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1 sekunda, f/11, ISO 500, prednost zaslonke, matrično merjenje. Objektiv pri 48 mm

© Vincent Versace

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1/10 sekunde, f/4,8, ISO 200, prednost zaslonke, matrično merjenje. Objektiv pri 62 mm

© Vincent Versace

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, ¼ sekunde, f/32, ISO 100, prednost zaslonke, sredinsko uteženo merjenje. Objektiv pri 78 mm

Na poti z malo opreme

Vsak umetnik ima svoje pripomočke. S temi pripomočki izraža svojo ustvarjalnost – glasbeniki ustvarjajo z glasbili, slikarji s platnom in čopičem, plesalci pa svojo ustvarjalnost izražajo s telesom.

Fotograf pri izražanju uporablja fotoaparat in objektiv. Objektiv je čopič, tipalo fotoaparata je platno, datoteka je notni zapis, končna slika pa simfonija.

Če bi moral izbrati le en element, ki je najbolj vplival na značilni videz mojih fotografij, so to objektivi, ki jih uporabljam. Imam več objektivov kot manjša trgovina s fotografsko opremo. Ne sprašujejo me najpogosteje, zakaj sem nekaj fotografiral tako, kot sem, temveč kateri fotoaparat, objektiv in odprtje zaslonke sem izbral. Moj odgovor se glasi: moj najljubši fotoaparat je Nikon D750 (zamenjal je Nikon D610, ki je zamenjal D600, slednji pa je zamenjal D3X), moj najljubši objektiv pa je AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR.

To je moj odgovor na zastavljeno vprašanje, vendar ne pove veliko. Boljše vprašanje je, zakaj sem začel uporabljati prav ta objektiv namesto vseh drugih. Vsak objektiv ima lastnosti, zaradi katerih je edinstven. Sam imam najraje 28–300-mm objektiv, saj se svetloba lomi drugače kot pri drugih objektivih. To je prava izbira zame glede na moje trenutne fotografske potrebe. Vse odločitve o sliki, vse do končnega natisnjenega izdelka, je treba sprejeti v trenutku, ko te slika prevzame in pritisneš na sprožilec.

Kadar nisem v studiu, na teren prinesem štiri ohišja fotoaparatov in devet objektivov. Najpogosteje izberem 28–300-mm objektiv zaradi enega samega razloga: je najboljši objektiv za fotografiranje na ulici. Fotografiram lahko s širokim kotom zajema – 28 mm je približno osnovni kot zajema pri človeškem vidu – in vse do podaljšane razdalje 300 mm, kar je običajno dovolj blizu, da nekomu prešteješ pore na obrazu, vendar si vseeno zunaj njegovega dosega zavedanja. To je razdalja, ko »čutiš«, da te nekdo opazuje.

Štirikrat sem nadgradil svojo fotografsko opremo, vendar je en objektiv ostal moja »prva izbira«. Razlog za to je sosledje več dogodkov. Prvi je bil razvoj tipala s 24 milijoni slikovnih točk v 35-mm ohišju fotoaparata – Nikon D3X. 24 milijonov slikovnih točk je čarobno število, saj zagotavlja dovolj dobro ločljivost za tiskanje umetniških fotografij (112 cm x 92 cm). Drugi je bil razvoj tipala s 24 milijoni slikovnih točk, ki ustvarja slikovne datoteke skoraj brez šuma pri visoki občutljivosti ISO. Odkar sem začel uporabljati Nikon D600, nato Nikon D610 in zdaj D750, sem začel fotografirati z izklopljeno nastavitvijo samodejnega prilagajanja občutljivosti ISO. Imam čudovite slike z zelo malo šuma, ki so bile posnete pri zelo visoki občutljivosti ISO. Visoka kakovost slik je mogoča zaradi Nikonovih nenehnih izboljšal tipala v kombinaciji s slikovnim procesorjem EXPEED 4 in izredno kakovostnim steklom objektivov NIKKOR.

© Vincent Versace

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1/30 sekunde, f/5,6, ISO 400, prednost zaslonke, matrično merjenje. Objektiv pri 300 mm

Kot sem že omenil, trdno verjamem, da je objektiv kot čopič in tipalo fotoaparata kot platno. Zato potujem s toliko različnimi objektivi, ko fotografiram na terenu. Toda čeprav potujem s toliko objektivi, vseeno najpogosteje uporabljam 28–300-mm objektiv. Če oziroma ko potrebujem le en objektiv, izberem 28–300-mm objektiv. Je namreč prava izbira, kadar ne vem, ali bom potreboval širokokotni objektiv ali teleobjektiv – kar je pravzaprav vedno, ko sem na terenu.

Razlog za to izbiro je povezan s pomembnostjo pojma bokeh, kar pomeni, kako objektiv obravnava motiv v kadru, od izostritve do zameglitve. To je po mojem mnenju ključni dejavnik pri izbiri objektiva. Vsi objektivi izostrijo, to je njihov namen, veliko pomembneje pa je, kako posamezni objektiv obravnava prehode med izostrenim in zamegljenim. Na fotografijah je pomembneje, kateri motivi niso izostreni, kot kateri so izostreni; to so osnovne fizikalne zakonitosti objektivov. Sam menim, da ima 28–300-mm objektiv poleg izvrstne ostrine v središčni točki predvsem tudi čudovit bokeh. Če združiš odlični bokeh z izboljšano občutljivostjo tipal v šibki svetlobi pri fotoaparatih D4S, D750 in D610, je končni rezultat zares izjemen. Tipala teh fotoaparatov mi omogočajo zajem najlepše svetlobe, izredno šibke svetlobe pri odprtju zaslonke in času zaklopa, ko se trenutek lahko zamrzne. To pomeni, da pri šibki svetlobi ne uporabljam več objektiva z veliko največjo odprtostjo zaslonke (z zaslonko f/1,4, f/2,0 ali f/2,8). Te vrste objektivov vseeno uporabljam zaradi njihovega učinka bokeh, vendar jih ne potrebujem več nujno pri slabi osvetlitvi ali skorajšnji temi.

Med zadnjimi tremi fotografiranji v Mjanmaru, zadnjimi tremi na Kubi, zadnjima dvema v Indiji in tudi vseh vmes sem 28–300-mm objektiv uporabljal kot primarni objektiv. V zadnjih petih letih sem ustvaril več fotografij s 28–300-mm objektivom kot katerim koli drugim objektivom, ki ga imam.

Moji motivi so le tako dobri kot trenutki, ki me prevzamejo in jih ujame moj objektiv. Moje končne slike so le tako dobre kot kakovost objektiva in fotoaparata, ki ju uporabim pri fotografiranju trenutkov. Slike, ki jih ustvarjam, so odraz moje kariere. Najbolj prilagajam svetlobo v zadnjih petih letih z uporabo 28–300-mm objektiva. Ohišja fotoaparatov se menjajo, toda steklo je večno.

Članek in fotografije je prispeval Vincent Versace.