Nikon Imaging | Evropa | Slovenija

Nasveti za boljše portrete

Spoznajte elemente dobre portretne fotografije.

Saj ne more biti tako težko, mar ne? Prijatelj/zakonec/otrok želi, da ga portretirate. Imate dober digitalni fotoaparat, zato ga vzamete v roke in se lotite fotografiranja. Vendar z rezultatom niste zadovoljni, pa ne veste, zakaj. Fotografija je ostra in pravilno osvetljena. Kaj je torej narobe? Pravkar ste spoznali, da pri portretih ne zadostuje zgolj to, da izpolnite tehnične pogoje.

Najprej malo razmislite o ozadju. Ozadje ne sme odvračati pozornosti od motiva. Navaden zid, temno zeleno rastlinje – primerno je kar koli preprostega brez močnih črt in vzorcev. Ni slabšega kot žica, drog ali veja, ki na videz raste iz glave portretiranke.

© Gary Small

D800, objektiv AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR, 1/250 s, f/6,3, ISO 100, prioriteta zaklopa, matrično merjenje, doosvetlitev z bliskavico

Na tej fotografiji iz glave motiva »raste« prometni znak.

© Gary Small

D800, objektiv AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR, 1/250 s, f/4, ISO 100, prioriteta zaklopa, matrično merjenje, doosvetlitev z bliskavico

Na tej fotografiji smo se premaknili za le nekaj metrov in se tako izognili prometnim znakom – rezultat je privlačnejša fotografija.

Upoštevajte ozadje

Če motiv fotografirate pred svetlim ozadjem, se lahko zgodi, da bo na sliki le silhueta. Svetlost ozadja lahko namreč povzroči, da fotoaparat premalo osvetli motiv, ki je tako videti temen. Temu se lahko izognete tako, da odprete vgrajeno bliskavico Nikonovega D-SLR-ja oz. vklopite funkcijo bliskavice digitalnega fotoaparata COOLPIX ali Nikon 1. S tem sicer dodatno osvetlite obraz, ne rešite pa težave zaradi svetlega ozadja. 

Vsi Nikonovi fotoaparati D-SLR-in COOLPIX imajo kompenzacijo osvetlitve. Nastavite preosvetlitev za eno ali dve stopnji f ali časa zaklopa, da kompenzirate za svetlost ozadja. Če rezultati še vedno niso taki, kakršne želite, poskusite druga ozadja, po možnost taka, ki so temnejša od motiva.

Upoštevajte, da mora biti slika osredotočena na motiv. Ne fotografirajte celotnega območja okoli njega. Približajte se mu fizično ali z uporabo teleobjektiva oz. zoom objektiva. Sam motiv izpostavite na preprostem ozadju, ki ste ga poiskali. Človeške glave so navpične, zato jih tako tudi fotografirajte. Vodoravni portreti so lahko videti neposrečeni.

© Gary Small

D800, objektiv AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II, 1/250 s, f/2,8, ISO 100, prioriteta zaslonke, matrično merjenje, doosvetlitev z vgrajeno izskočno bliskavico

Kompozicija tega portreta je popolnoma nezanimiva. Motiv sedi pred opečnatim zidom na sredini kadra, z veliko prostora na obeh straneh, ki ne doprinese k fotografiji.

© Gary Small

D800, objektiv AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II, 1/125 s, f/5, ISO 100, prioriteta zaslonke, matrično merjenje, doosvetlitev z vgrajeno izskočno bliskavico

Na tem posnetku smo motiv prosili, da se nasloni na zid in se obrne nazaj, tako da gleda v fotoaparat. Sliko smo tudi tesno izrezali za navpičen in zato zanimivejši videz. Opečnato ozadje zdaj postane dinamičen element kompozicije.

Razmislite o stiliranju.

Zdaj razmislite o tem, kako je motiv oblečen. Na portretih dobro delujejo polne barve, predvsem zato, ker niso moteče. Svetli vzorci kar kričijo: poglejte mene, ne obraz.

© Gary Small

D300, objektiv AF-S NIKKOR 24-85mm f/2.8-4D IF, 1/30 s, f/3,5, ISO 200, prioriteta zaslonke, matrično merjenje, vgrajena izskočna bliskavica fotoaparata

Na tej sliki motiv nima samo vzorčaste srajce, temveč sedi zraven police, polne različne šare (na levi), ob njegovi desni rami pa so žaluzije.

© Gary Small

D300, objektiv AF-S NIKKOR 24-85mm f/2.8-4D IF, 1/30 s, f/3,8, ISO 200, prioriteta zaslonke, matrično merjenje, svetloba bliskavice SB-900 je odbita od stropa in odbojnik meče svetlobo na motiv

Na tej fotografiji smo portretiranca prosili, da se premakne, tako da žaluzije postanejo ozadje. Prosili smo ga tudi, da se preobleče v enobarvno srajco. Z zoomiranjem fotografije v ožji izrez smo odpravili preostale moteče elemente. Vir mehke osvetlitve na fotografiji je svetloba, ki se odbija od stropa.

Koti, ki laskajo

Za konec: če ne fotografirate osumljencev za lokalno policijsko postajo, motiva nikoli ne fotografirajte naravnost od spredaj. Naj se nekoliko obrne (na primer 45 stopinj proč od vas) in glavo zasuče nazaj proti vam. To je lepša drža, v kateri ljudje bolje izgledajo in tudi navidezno izgubijo kak kilogram.

© Gary Small

D800, objektiv AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR, 1/60 s, f/4, ISO 400, prioriteta zaslonke, matrično merjenje, neposredna osvetlitev z bliskavico SB-900 Speedlight 

Ta fotografija ima dve težavi. Prva je ta, da je zato, ker je bliskavica usmerjena neposredno na motiv, na steni vidna ostra senca.

Druga je ozadje, ki je videti natrpano, saj so ob strani vidni deli okvirjev slik, na vrhu je strop, proti dnu kadra pa fotelj. Tudi to, da je motiv obrnjen naravnost proti fotografu, ni najbolj posrečeno.

© Gary Small

D800, objektiv AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR, 1/60 s, f/4, ISO 400, prioriteta zaslonke, matrično merjenje, osvetlitev z odbito svetlobo bliskavice SB-900 Speedlight

Z zoomiranjem v kader smo izpostavili motiv in tako ustvarili lepo sliko. Ozadje ni več moteče. Zaradi odboja svetlobe bliskavice od stropa je osvetlitev mehka brez ostrih senc, ki odvračajo pozornost.

Poleg tega smo portretiranca prosili, naj ne bo obrnjen neposredno proti fotoaparatu, ampak naj se postavi pod kotom, prekriža roke in obrne glavo nazaj proti fotoaparatu.

Članek in fotografije je prispeval Gary Small.